그랜드 체로키 리콜 지연 '소비자 한숨'...예약 대기만 수개월 밀려

2024-09-27

스텔란티스코리아㈜가 수입·판매하고 있는 지프(Jeep) 그랜드 체로키 등 관련 차량에 대한 리콜 처리가 지연되면서 애먼 소비자들의 인내심을 시험하고 있는것 아니냐는 지적이 나오고 있다.

27일, 언론 보도에 따르면, 해당 차량에 대한 리콜을 통하 서비스 처리현황을 보면 대상 차량 총 7231대 중 2000여 대만 수리를 완료한 상태라고 전했다.

수리를 완료한 2000여 대를 제외한 나머지 차량 5000여 대는 수리를 받지 못하고 순번을 기다려야 하는 처지에 놓이게 되면서 차량 소유자들의 불만이 나오고 있다.

실제 해당 차량을 소유하고 있다는 세종시의 한 고객은 본지와의 대화에서 "(본인 차량, Jeep)리콜을 받기 위해 대전서비스센터를 방문했으나, 현장에서 전산 예약조차 불가능한 상황을 겪었다"고 말했다.

해당 고객은 내년 5월 2일 오전 9시로 예약을 했다고 전해 앞으로 수리를 위해서는 7개월을 더 기다려야 하는 처지에 놓이게 됐다.

이 고객은 또 서비스센터 측에서 부품 수급 문제로 인해 예약 자체가 어려울 수 있다는 답변을 내놨다고도 전했다.

리콜대상 차량에 대한 수리가 지연되고 있는데는 부품 수급 문제로 지연되고 있는것으로 알려졌다.

공급망 차질로 인해 부품이 원활하게 공급되지 않으면서 리콜 수리 일정이 크게 밀리고 있는 상황이다.

이로 인해 리콜 수리가 지연되고 있으며, 고객들은 최소 7개월 이상을 기다려야 하는 상황이다.

리콜이 지연되면서 대상차종을 소유하고 있는 운전자들에 대한 안전운전 문제도 대두되고 있다.

리콜 대상 차량은 고압 연료 펌프의 결함으로 인해 주행 중 시동 꺼짐 현상이 발생할 수 있어 사고 위험이 있지만, 리콜 예약조차 어려운 상황이 지속되면서 차량 소유자들이 애만 태우고 있는 실정이다.

서비스센터 측은 부품 확보를 통해 리콜 수리를 빠르게 진행하겠다고 밝혔으나, 정확한 일정에 대해서는 답변을 내놓지 않아 혼란이 이어지고 있다.

앞서 국토교통부는 지난 5월 스텔란티스코리아㈜에 대해 시정조치(리콜) 명령을 내린 바 있다.

리콜 대상 차량은 고압 연료 펌프의 결함으로 인해 주행 중 시동이 꺼질 위험이 있으며, 이는 사고로 이어질 수 있는 심각한 문제로 대두되기 때문으로 보인다.

국토교통부까지 나서 해당 차종에 대한 리콜 명령을 내린 가운데, 부품 수급에 차질이 발생하면서 운전자들은 언제 문제가 발생 할 지 모르는 상황에서 불안한 운전대를 잡고 있어 조속한 해결이 필요해 보인다.

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도를 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.<*The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

Grand Cherokee recall delay 'consumers sigh'... reservation waiting list delayed for months

There are criticisms that the delay in processing the recall of the Jeep Grand Cherokee and other related vehicles imported and sold by Stellantis Korea Co., Ltd. is testing the patience of Aman consumers.

According to a media report on the 27th, out of the total 7,231 vehicles subject to the recall, only about 2,000 have been repaired.

Excluding the 2,000 vehicles that have been repaired, the remaining 5,000 vehicles are in a situation where they have to wait in line without receiving repairs, which is causing complaints from vehicle owners.

A customer from Sejong City who actually owns the vehicle said in a conversation with our newspaper, "I visited the Daejeon Service Center to receive the (Jeep) recall, but I was unable to even make a reservation on-site."

The customer said that he had made a reservation for 9:00 AM on May 2nd next year, and now he will have to wait another 7 months for repairs.

The customer also said that the service center responded that it may be difficult to make a reservation due to parts supply issues.

It is known that the delay in repairs for the vehicles subject to the recall is due to parts supply issues.

The schedule for the recall repairs is being significantly delayed as parts are not being supplied smoothly due to supply chain disruptions.

As a result, the recall repairs are being delayed, and customers will have to wait at least 7 months.

As the recall is delayed, safety issues are also being raised for drivers who own the vehicles subject to the recall.

The vehicles subject to the recall have a high-pressure fuel pump defect that can cause the engine to stall while driving, which poses a risk of accidents, but vehicle owners are still frustrated as it is difficult to even make a recall reservation.

The service center stated that they will proceed with the recall repair quickly by securing parts, but confusion continues as they have not provided an answer regarding the exact schedule.

The Ministry of Land, Infrastructure and Transport previously issued a corrective action (recall) order to Stellantis Korea Co., Ltd. in May.

The vehicles subject to the recall are at risk of stalling while driving due to a defect in the high-pressure fuel pump, and this appears to be a serious problem that can lead to an accident.

As the Ministry of Land, Infrastructure and Transport has issued a recall order for the relevant vehicle model, drivers are anxiously holding the steering wheel as they do not know when the problem will occur due to disruptions in the supply of parts, and it seems that a quick solution is needed.

Menu

Kollo 를 통해 내 지역 속보, 범죄 뉴스, 비즈니스 뉴스, 스포츠 업데이트 및 한국 헤드라인을 휴대폰으로 직접 확인할 수 있습니다.