오리온, 뉴룽지·땅콩강정 판매량 크게 증가

2024-09-19

오리온이 새로 내놓은 스낵 제품인 ‘뉴룽지’와 스테디셀러 ‘땅콩강정’이 인기 행진을 이어가고 있다. ‘힙트레디션’ 바람을 타고 최근 판매량도 크게 늘었다.

오리온(대표이사 이승준)은 최근 전통적인 것을 힙하게 즐기는 힙트레디션 열풍이 일면서 ‘뉴룽지’와 ‘땅콩강정’이 세대를 뛰어넘어 인기를 얻고 있다고 9월 19일 밝혔다.

‘힙트레디션’이란 ‘최신 유행에 밝은’을 의미하는 힙(hip)과 ‘전통’을 의미하는 트레디션(tradition)이 합쳐진 신조어다. 한국에 관심이 많은 외국인 관광객과 MZ세대 중심으로 유행하던 힙트레디션 트렌드가 국경과 세대를 넘어 확산되면서 먹거리에서도 전통적인 감수성을 담은 간식이 인기를 끌고 있는 것으로 풀이된다.

오리온은 지난 7월 출시한 뉴룽지가 두 달 새 140만 봉을 돌파했다면서 생산량이 수요를 따라가지 못해 출시 2개월 만에 생산라인 증설도 검토 중이라고 전했다.

땅콩강정은 올해 1월부터 8월까지 매출이 2022년 같은 기간 대비 2배 이상 증가했다. 월 평균 10억 원 수준이었던 매출이 20억 원으로 크게 뛰었다.

오리온에 따르면 뉴룽지는 100% 국산 쌀을 사용해 튀기지 않고 오븐에 구워낸 쌀 스낵이다. 글로벌연구소의 연구개발 역량과 기술력을 통해 완성한 바삭한 식감과 고소한 맛이 일품이다. 아울러 1982년 출시된 땅콩강정은 우리나라 전통 간식인 강정을 재해석한 제품으로 차별화된 맛과 식감으로 꾸준히 사랑받고 있다.

오리온 관계자는 “힙트레디션 열풍이 불면서 시대와 세대를 초월한 제품들이 주목받고 있다”며 “중장년층에게는 익숙함을, 젊은 층에게는 새로움을 안겨주며 전 세대로부터 많은 사랑을 받을 것으로 기대한다”고 밝혔다.

Orion New Rongji - Peanut Gangjeong Sales Increase Significantly

-Riding the hip trend, popularity marches across generations... 'Blue' with 1.4 million packs sold in two months after launching New Rongji

-Peanut Kangjeong sales from January to August this year more than doubled compared to the same period in 2022...average monthly sales of 1 billion to 2 billion

Orion's new snack product, 'New Rongji' and the steady seller 'Peanut Gangjeong' are continuing their popularity streak. Riding the 'hip trend' wave, sales have also increased significantly recently.

On September 19, Orion (CEO Lee Seung-jun) announced that 'New Rongji' and 'Peanut Kangjeong' are gaining popularity across generations due to the recent hip trend of enjoying traditional things in a hip way.

“Hiptrend” is a neologism that combines the words hip, which means ‘hip and trendy,’ and tradition, which means ”traditional. As the hip trend, which has been centered on foreign tourists and Generation MZ who are interested in Korea, has spread across borders and generations, snacks with traditional sensibilities are gaining popularity in food.

New Rongji, which was launched in July, has been making waves, selling over 1.4 million bags in two months. The company is considering expanding the production line two months after its launch as production has not kept up with demand.

Peanut Kangjeong's sales more than doubled from January to August this year compared to the same period in 2022. Sales jumped from an average of KRW1 billion per month to KRW2 billion.

According to Orion, Neulungji is a rice snack made with 100% domestic rice and baked in the oven instead of fried. It has a crispy texture and savory flavor that was perfected through the R&D capabilities and technology of the global research center. In addition, Peanut Kangjeong, which was launched in 1982, is a reinterpretation of Kangjeong, a traditional Korean snack, and is consistently loved for its differentiated flavor and texture.

An official from Orion said, “With the hip trend, products that transcend age and generation are gaining attention.” “We expect to receive a lot of love from all generations by bringing familiarity to middle-aged people and newness to young people,” he added.

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