bhc, ‘영케어러’ 대상 사회공헌 캠페인 전개

2024-07-03

브레이크뉴스 최애리 기자= bhc그룹은 가족돌봄청소년(영케어러, Young Carer)을 지원하는 사회공헌 캠페인을 새롭게 전개한다고 3일 밝혔다.

해당 캠페인은 가족돌봄청소년들이 꿈과 희망을 잃지 않고 건강한 사회 구성원으로 성장할 수 있도록 지원하는 사회공헌활동이다. 가족돌봄청소년이란 부모를 포함한 가족 구성원이 질병, 장애 등으로 노동 능력을 상실해 사실상 가족의 생계를 책임질 수밖에 없는 청소년을 뜻하며, 국내에 최대 30만 명에 달할 것으로 추산되고 있다.

bhc 그룹은 아동복지전문기관 ‘초록우산’과 손잡고, 지난 2일 서울 송파구 본사에서 송호섭 bhc 대표와 신정원 초록우산 사회공헌협력본부장 등 주요 관계자들이 참석한 가운데 후원금 전달식 및 업무협약식을 진행했다.

협약을 통해 bhc 그룹은 향후 1년 간 초록우산에서 후원하는 18세 이하 가족돌봄청소년 중 매주 1명씩을 선정해 지원금 50만원 및 총 120만원 상당의 치킨 상품권(1인당, 월 4마리, 1년치)을 전달할 계획이다. 지원 규모는 연간 총 52명, 금액으로는 약 9000만원 가량이며, 전달된 지원금은 교육 학습비나 의료비 등에 사용할 수 있다.

bhc 그룹은 기존에 운영해 오던 다양한 사회공헌활동과 ‘영케어러’ 대상의 프로그램을 연계한다는 방침이다.

가족돌봄청소년들에게 전달될 후원물품 나르기, 가정방문 및 주거환경 개선활동 등에 대학생 봉사단원들이 함께하고, 아웃백은 지역사회 밀착형 사회공헌활동 ‘러브백(LOVE BACK)’ 캠페인과 연계해 어린이날, 크리스마스 등에 가족돌봄청소년들을 매장으로 초대해 특별한 경험을 제공할 예정이다.

bhc 그룹 관계자는 “보살핌을 받아야 할 나이에 돌봄의 무게를 짊어진 ‘영케어러’들의 부담을 조금이나마 덜어주고 이들이 건강하게 성장하는데 힘이 되고자 이번 지원사업을 시작하게 됐다”며 “앞으로도 bhc 그룹은 우리 사회의 건강한 발전에 기여하기 위해 더욱 노력하겠다”고 말했다.

break9874@naver.com

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.<*The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

bhc launches social contribution campaign targeting ‘young carers’

Break News Reporter Choi Ae-ri= BHC Group announced on the 3rd that it will launch a new social contribution campaign to support youth in family care (Young Carers).

This campaign is a social contribution activity that supports youth in family care so that they can grow into healthy members of society without losing their dreams and hopes. Family care youth refers to youth who have virtually no choice but to take responsibility for their family's livelihood because family members, including parents, have lost their ability to work due to illness or disability. It is estimated that there are up to 300,000 youth in Korea.

BHC Group joined hands with ‘Green Umbrella’, a child welfare agency, and held a donation delivery ceremony and business agreement ceremony at its headquarters in Songpa-gu, Seoul on the 2nd with key officials including BHC CEO Song Ho-seop and Green Umbrella Social Contribution Cooperation Director Shin Jeong-won in attendance.

Through the agreement, BHC Group will select one person per week among family care youth under the age of 18 sponsored by Green Umbrella for the next one year and receive 500,000 won in support and a chicken gift certificate worth a total of 1.2 million won (per person, 4 per month, for 1 year). plans to deliver. The amount of support is approximately 90 million won for a total of 52 people per year, and the funds provided can be used for educational expenses, medical expenses, etc.

bhc Group plans to link the various social contribution activities it has been operating with programs targeting ‘young carers’.

University student volunteers participate in activities such as carrying donations to be delivered to youth in family care, making home visits, and improving residential environments. Outback, in conjunction with the 'LOVE BACK' campaign, a community-based social contribution activity, celebrates Children's Day. We plan to provide a special experience by inviting youth in family care to the store, such as on Christmas.

A BHC Group official said, “We have started this support project to alleviate some of the burden on ‘young carers’ who carry the burden of care at an age when they need to be cared for and to help them grow healthily.” He added, “BHC Group will continue to provide support in the future.” “We will work harder to contribute to the healthy development of our society,” he said.

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