신유빈 1위, 9월 스포츠 스타 브랜드평판 정상 차지..2위 손흥민·3위 유승민

2024-09-18

브레이크뉴스 박동제 기자= 스포츠 스타 브랜드평판 2024년 9월 빅데이터 분석결과 1위 신유빈, 2위 손흥민, 3위 유승민 순으로 나타났다. ​

한국기업평판연구소는 18일 “2024년 8월 18일부터 2024년 9월 18일까지 측정한 스포츠 스타 브랜드 빅데이터 56,843,244개를 소비자 행동분석을 통해 스타 브랜드에 대한 참여지수, 미디어지수, 소통지수, 커뮤니티지수를 측정했다. 지난달 스포츠 스타 브랜드 빅데이터 105,107,961개와 비교하면 45.92% 줄어들었다”고 밝혔다.

브랜드평판지수는 소비자들의 온라인 습관이 브랜드 소비에 큰 영향을 끼친다는 것을 찾아내서, 브랜드 빅데이터 분석을 통해서 만들어진 지표다. 스포츠 스타 브랜드평판 분석은 스포츠 스타 브랜드에 대한 소비자와 관계, 긍부정 평가, 미디어 관심도, 소비자들의 관심과 소통량을 측정할 수 있다. ​

2024년 9월 스포츠 스타 브랜드평판 30위 순위는 신유빈, 손흥민, 유승민, 류현진, 김예지, 서장훈, 안정환, 김연아, 이대호, 박혜정, 안세영, 오상욱, 김민재, 황희찬, 박세리, 박지성, 김하성, 김동현, 김연경, 이정후, 김태균, 양준혁, 손연재, 추신수, 추성훈, 이동국, 박찬호, 구본길, 김요한, 김우진 순으로 분석됐다. ​

스포츠 스타 브랜드평판 1위를 기록한 신유빈 브랜드는 참여지수 523,203 미디어지수 1,985,401 소통지수 815,944 커뮤니티지수 917,369가 되면서 브랜드평판지수 4,241,917로 분석됐다. 지난 8월 브랜드평판지수 10,425,416과 비교해보면 59.31% 하락했다.​

2위 손흥민 브랜드는 참여지수 902,556 미디어지수 968,750 소통지수 1,014,954 커뮤니티지수 1,024,050이 되면서 브랜드평판지수 3,910,310으로 분석됐다. 지난 8월 브랜드평판지수 6,518,607과 비교해보면 40.01% 하락했다.​​

3위 유승민 브랜드는 참여지수 173,295 미디어지수 883,727 소통지수 778,294 커뮤니티지수 575,698이 되면서 브랜드평판지수 2,411,015로 분석됐다.​

4위 류현진 브랜드는 참여지수 341,130 미디어지수 511,678 소통지수 573,118 커뮤니티지수 846,488이 되면서 브랜드평판지수 2,272,414로 분석됐다. 지난 8월 브랜드평판지수 2,900,858과 비교해보면 21.66% 하락했다.​​

5위 김예지 브랜드는 참여지수 727,881 미디어지수 304,406 소통지수 567,523 커뮤니티지수 594,481이 되면서 브랜드평판지수 2,194,290으로 분석됐다. 지난 8월 브랜드평판지수 6,447,070과 비교해보면 65.96% 하락했다.

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.<*The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

Shin Yoo-bin 1st, Top Sports Star Brand Reputation in September.. 2nd Son Heung-min, 3rd Yoo Seung-min

Compared to the big data of the brand last month, a 45.92% decrease

Break News Reporter Park Dong-je = According to the analysis of big data for sports star brand reputation in September 2024, Shin Yoo-bin ranked 1st, Son Heung-min 2nd, and Yoo Seung-min 3rd.

On the 18th, the Korea Enterprise Reputation Research Institute announced, "We measured the participation index, media index, communication index, and community index of 56,843,244 sports star brand big data measured from August 18, 2024 to September 18, 2024 through consumer behavior analysis. Compared to 105,107,961 sports star brand big data from last month, it decreased by 45.92%."

The brand reputation index is an index created through brand big data analysis, which finds that consumers' online habits have a great influence on brand consumption. Sports star brand reputation analysis can measure the relationship with consumers, positive and negative evaluations, media interest, and the amount of interest and communication between consumers and sports star brands. The top 30 sports star brand reputation rankings for September 2024 were analyzed in the following order: Shin Yu-bin, Son Heung-min, Yoo Seung-min, Ryu Hyun-jin, Kim Ye-ji, Seo Jang-hoon, Ahn Jung-hwan, Kim Yu-na, Lee Dae-ho, Park Hye-jeong, Ahn Se-young, Oh Sang-wook, Kim Min-jae, Hwang Hee-chan, Pak Se-ri, Park Ji-sung, Kim Ha-seong, Kim Dong-hyun, Kim Yeon-kyung, Lee Jung-hoo, Kim Tae-kyun, Yang Jun-hyuk, Son Yeon-jae, Choo Shin-soo, Choo Sung-hoon, Lee Dong-gook, Park Chan-ho, Koo Bon-gil, Kim Yo-han, and Kim Woo-jin.​

Shin Yu-bin's brand, which ranked first in sports star brand reputation, was analyzed to have a brand reputation index of 4,241,917 with a participation index of 523,203, a media index of 1,985,401, a communication index of 815,944, and a community index of 917,369. Compared to the brand reputation index of 10,425,416 in August, it decreased by 59.31%.​

Son Heung-min's brand, which ranked second, was analyzed to have a brand reputation index of 3,910,310 with a participation index of 902,556, a media index of 968,750, a communication index of 1,014,954, and a community index of 1,024,050. Compared to the brand reputation index of 6,518,607 in August, it fell by 40.01%.​​

The 3rd place Yoo Seung-min brand was analyzed to have a brand reputation index of 2,411,015 with a participation index of 173,295, a media index of 883,727, a communication index of 778,294, and a community index of 575,698.​

The 4th place Ryu Hyun-jin brand was analyzed to have a brand reputation index of 2,272,414 with a participation index of 341,130, a media index of 511,678, a communication index of 573,118, and a community index of 846,488. Compared to the brand reputation index of 2,900,858 in August, it fell by 21.66%.​​

The 5th place Kim Ye-ji brand was analyzed to have a brand reputation index of 2,194,290 with a participation index of 727,881, a media index of 304,406, a communication index of 567,523, and a community index of 594,481. Compared to the brand reputation index of 6,447,070 in August, it fell by 65.96%.

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