롯데하이마트, PB 청소기 2000대 ‘완판’

2024-09-19

PB 상품 경쟁력 제고에 나선 롯데하이마트가 성과를 내고 있다. 롯데하이마트 PB 청소기가 한 달 만에 2000대나 팔리며 ‘완판’ 기록을 세웠다. 수요가 높은 가전제품을 제조사 브랜드 상품(NB) 대비 저렴한 가격에 판매한다는 전략이 통한 것.

롯데하이마트(대표 남창희)의 자체 브랜드(PB)인 ‘싱글원 UV살균 스테이션 청소기’가 8월 15일 출시 이후 약 한 달 만에 초도물량 2000대 완판을 기록했다고 19일 밝혔다.

해당 청소기는 최근 한 달간 판매한 청소기 중 판매량 1위를 차지했다. 다른 인기 스테이션 청소기 판매량과 비교하면 약 3배 높은 수준이다.

롯데하이마트 측은 “해당 상품을 구매한 고객의 절반 가량이 롯데하이마트 PB 상품을 처음 접한 2030세대로 나타났다”며 “1~2인 가구, 실용성을 중시하는 젊은 세대 고객층을 타깃으로 한 ‘싱글원 시리즈’ 상품 전략이 주효했던 것으로 분석된다”고 설명했다.

롯데하이마트는 ‘싱글원 UV살균 스테이션 청소기’는 9월 30일까지 예약 판매로 전환해 운영할 예정이며, 예약 판매한 상품은 9월 마지막주부터 순차적으로 발송할 계획이다. 또한 수요 증가세를 고려해 오는 10월부터는 입고 물량을 9월보다 약 2배 늘려 운영할 예정이다.

롯데하이마트는 1~2인 가구 중심의 인구 구조 변화, 가성비 수요 증가 등 다양한 소비 트렌드를 반영한 PB 상품들을 지속적으로 선보인다는 방침이다. ‘싱글원 냉장고’에 이어 ‘싱글원 UV살균 스테이션 청소기’ 초도물량 완판 흥행을 이어가겠다는 계획이다.

박병용 롯데하이마트 PB전략실장은 “고객들이 스테이션 청소기 사용 시 실제로 겪는 다양한 불편사항을 고려해 제작한 결과 좋은 반응을 얻을 수 있었다”며 “지난해부터 추진해온 PB 리뉴얼 작업을 연내에 마무리해, 롯데하이마트만의 차별화된 PB 상품 경쟁력을 강화하겠다”고 말했다.

Lotte High Mart PB Vacuum Cleaner 2000 units 'Sold Out'

-60% cheaper than similarly-specified vacuum cleaners from other manufacturers... Cost-effective and targeted at young people!

-After 'Single One Refrigerator', '150L Stand Kimchi Refrigerator' and 'Single One Smokeless Grill' challenge for box office success

Lotte Hi-Mart, which has been working to improve the competitiveness of its PB products, is seeing results. Lotte Hi-Mart’s PB vacuum cleaner set a ‘sold out’ record, selling 2,000 units in just one month. The strategy of selling high-demand home appliances at a lower price than the manufacturer’s brand (NB) products has paid off.

Lotte Hi-Mart (CEO Nam Chang-hee) announced on the 19th that its private brand (PB) ‘Single One UV Sterilization Station Vacuum Cleaner’ sold out its initial stock of 2,000 units in about a month since its launch on August 15.

The vacuum cleaner ranked first in sales among vacuum cleaners sold in the past month. Compared to other popular station vacuum cleaners, this is about three times higher.

Lotte Hi-Mart explained, “About half of the customers who purchased the product were in their 20s and 30s who were first exposed to Lotte Hi-Mart’s PB products,” and “It is analyzed that the ‘Single One Series’ product strategy targeting one-to-two-person households and the younger generation who value practicality was effective.”

Lotte Hi-Mart plans to operate the ‘Single One UV Sterilization Station Cleaner’ as a pre-order until September 30, and the pre-ordered products will be shipped sequentially starting from the last week of September. In addition, considering the increase in demand, the stock quantity will be increased by about twice compared to September starting in October.

Lotte Hi-Mart plans to continuously introduce PB products that reflect various consumer trends, such as changes in the population structure centered on one-to-two-person households and increased demand for cost-effectiveness. Following the ‘Single One Refrigerator,’ the plan is to continue the success of the ‘Single One UV Sterilization Station Cleaner’ by selling out the initial quantity.

Park Byeong-yong, head of Lotte Hi-Mart’s PB strategy office, said, “We were able to receive a good response as a result of producing the product by taking into account the various inconveniences that customers actually experience when using station vacuum cleaners.” He added, “We will complete the PB renewal work that we have been promoting since last year within the year to strengthen the competitiveness of Lotte Hi-Mart’s differentiated PB products.”

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