aT, 농업-기업 상생협력 우수사례 첫 공개

2024-09-25

(브레이크뉴스인천 박상도 기자) 농림축산식품부와 한국농수산식품유통공사(이하 aT)가 지난 24일, 농업과 기업 간 상생협력 우수사례 10곳을 선정하고, 이를 홍보하기 위한 ‘농식품 상생협력-윈윈’ 콘텐츠의 첫 번째 편을 aT 공식 유튜브 채널에 공개했다고 밝혔다.

aT에 따르면, 상생협력 우수사례는 농업과 기업이 다양한 방식으로 서로 협력해 얻은 성공적인 결과를 국민에게 알리고, 협력의 가치를 널리 확산시키기 위한 목적으로 선정됐다.

상생협력의 현장을 담은 홍보 콘텐츠는 협력이 양측의 성장과 발전에 어떻게 기여하는지 현실감 있게 소개한다.

총 10곳의 상생협력 우수사례는 국산 원료를 사용한 고품질 식품 생산, 온라인 플랫폼, 신품종 계약재배, 노지 스마트팜, 온라인도매시장을 통한 신유통 판로 개척 등 다양한 분야에서 두각을 나타내고 있는 업체들로 구성됐다.

첫 번째로 공개된 사례는 ㈜카카오의 온라인 플랫폼 ‘제가버치’다. 버려질 위기에 처한 농산물이 제값에 판매될 수 있도록 연결해주며 농산물의 가치를 높이고 있는 상생협력의 대표 사례로, 영상과 카드 뉴스 콘텐츠로 그 과정과 성과를 확인할 수 있다.

aT는 이번에 선정된 10곳의 우수사례 콘텐츠를 순차적으로 공개 후 대국민 온라인 투표를 진행한다.

국민에게 우수사례를 직접 선정하는 기회를 제공해 국내 농식품 산업의 지속 가능한 발전을 위한 대국민 참여와 지지를 이끌고자 한다.

나아가 해당 기업들의 브랜드 인지도를 높이는 것은 물론, 우리 농업과의 상생협력 우수사례를 다른 기업에도 널리 알려 농업-기업 간 동반성장 문화를 더욱 확산할 수 있을 것으로 기대된다.

aT 권오엽 수출식품이사는 “이번 홍보 콘텐츠로 상생협력 성공사례를 널리 알려 더 많은 기업이 농업과 협력할 수 있는 계기가 되길 바란다”며 “농업과 기업 간 상생협력이 지속 가능하고 경쟁력 있는 농식품 산업을 만드는 핵심 요소로 자리잡을 수 있도록 앞으로도 다양한 지원을 아끼지 않겠다”고 말했다.

한편, 홍보 콘텐츠는 유튜브, 인스타그램, 블로그 등 aT의 공식 SNS 채널에서 확인할 수 있다.

*아래는 위 기사를 '구글번역'으로 번역한 영문기사의 [전문]입니다.‘구글번역’은 이해도 높이기를 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.<*Below is the [full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is trying to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

aT, first public release of best practices of agriculture-business symbiotic cooperation

Introducing 10 innovative cases of cooperation, including online platforms and contract cultivation of new varieties

-Break News Incheon Park Sang-do reporter

On the 24th, the Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs and the Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corporation (hereinafter aT) announced that they had selected 10 best practices of symbiotic cooperation between agriculture and businesses and released the first episode of 'Agricultural and Food Symbiotic Cooperation - Win-Win' content to promote them on the aT official YouTube channel.

According to aT, the best practices of symbiotic cooperation were selected for the purpose of informing the public of successful results obtained through various methods of cooperation between agriculture and businesses and widely disseminating the value of cooperation.

The promotional content that captures the scene of mutual cooperation realistically introduces how cooperation contributes to the growth and development of both sides.

A total of 10 cases of mutual cooperation excellence are comprised of companies that stand out in various fields such as high-quality food production using domestic raw materials, online platforms, contract cultivation of new varieties, open-field smart farms, and new distribution channels through online wholesale markets.

The first case to be revealed is Kakao Corp.’s online platform ‘Jegabeoch’. It is a representative case of mutual cooperation that connects agricultural products in danger of being discarded to be sold at a fair price and increases the value of agricultural products. The process and results can be confirmed through video and card news content.

aT will sequentially reveal the contents of the 10 selected cases and then conduct an online vote for the public.

We aim to encourage public participation and support for the sustainable development of the domestic agricultural and food industry by providing the public with an opportunity to directly select the best cases.

Furthermore, it is expected that this will not only increase the brand awareness of these companies, but also widely spread the best cases of win-win cooperation with our agriculture to other companies, thereby further expanding the culture of mutual growth between agriculture and businesses.

aT Kwon Oh-yeop, Export Food Director, said, “I hope that this promotional content will widely spread successful cases of win-win cooperation and serve as an opportunity for more companies to cooperate with agriculture,” and “We will continue to provide various support so that win-win cooperation between agriculture and businesses can become a key element in creating a sustainable and competitive agricultural and food industry.”

Meanwhile, the promotional content can be viewed on aT’s official SNS channels such as YouTube, Instagram, and blog.

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