BBQ, 초격차 경쟁력 마련 글로벌 전략회의 개최

2024-07-02

브레이크뉴스 최애리 기자= 제너시스BBQ 그룹은 최근 경기도 이천 치킨대학에서 ‘2024 글로벌 전략회의’를 진행했다고 3일 밝혔다.

지난달 25일부터 일주일간 진행된 이번 회의에서는 해외 57개국 700여 개 매장에서 소비자 매출(포스 매출) 3000억원, 해외 법인 매출 1100억원의 성과 달성을 확인하고, 글로벌 성장세가 가장 컸던 2023년에 대한 평가가 이뤄졌다. 향후 지역별 사업 전략을 발표하고, 국가별 성공 노하우를 함께 공유하는 시간도 가졌다.

회의에서는 국가별 우수 경영 및 마케팅 사례에 대한 발표, 현지 식문화에 따른 차별화된 메뉴 전략 공유와 마스터프랜차이즈(MF, Master Franchise) 계약 및 운영 현황 점검이 이뤄졌다.

BBQ는 해외 매장 경쟁력을 기반으로 글로벌 사업 확대를 적극 추진하는 동시에, 각 국가 및 지역별 문화적 특성을 고려한 매장 운영 활성화에 집중할 계획이다. 글로벌 프랜차이즈 산업을 이끌어갈 외식 전문 인재 양성을 위해 각 국가별 우수 인재 교육 및 채용 방안도 논의했다.

윤홍근 회장은 “우리는 한국의 맛과 문화를 전 세계 80억 인구에게 전파하는 문화 사절단임을 기억해야 한다”며 “우리 모두의 노력으로 이룬 해외 3,000억원 매출을 축하하지만 이에 안주하지 말고 글로벌 성장의 초격차 경쟁력을 공고히 하는 원년이 될 수 있도록 최선의 준비를 해달라”고 당부했다.

한편, BBQ는 세계 57개국에 700여 개의 매장을 운영 중이며, 미국 성공 노하우를 기반으로 북미, 중남미로 활동 반경을 넓히고 있다. 최근에는 동아시아 지역과 말레이시아, 필리핀 등 동남아를 넘어 피지에 진출하며 오세아니아로 사업을 확장하는 등 글로벌 진출 확대를 본격화하고 있다.

break9874@naver.com

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.<*The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

BBQ holds global strategy meeting to prepare for super-gap competitiveness

Break News Reporter Choi Ae-ri= Genesis BBQ Group announced on the 3rd that it recently held the ‘2024 Global Strategy Meeting’ at Chicken University in Icheon, Gyeonggi-do.

At this meeting, which was held for a week starting from the 25th of last month, it was confirmed that consumer sales (POS sales) of KRW 300 billion and overseas corporate sales of KRW 110 billion were achieved at over 700 stores in 57 overseas countries, and the evaluation of 2023, when global growth was the greatest, was made. It came true. There was also time to announce future business strategies for each region and share success know-how for each country.

At the meeting, presentations were made on best management and marketing cases by country, differentiated menu strategies according to local food culture were shared, and Master Franchise (MF) contracts and operational status were inspected.

BBQ plans to actively pursue global business expansion based on the competitiveness of overseas stores, while also focusing on activating store operations that take into account the cultural characteristics of each country and region. In order to foster restaurant professionals who will lead the global franchise industry, plans for training and recruiting excellent talent in each country were also discussed.

Chairman Yoon Hong-geun said, “We must remember that we are a cultural mission that spreads Korean taste and culture to 8 billion people around the world,” and “We congratulate the 300 billion won in overseas sales achieved through all of our efforts, but we must not be complacent. “Please make the best preparations so that this can be the first year to solidify the gap in competitiveness.”

Meanwhile, BBQ operates about 700 stores in 57 countries around the world, and is expanding its activities to North America, Central and South America based on its success know-how in the United States. Recently, the company has been expanding its global presence in earnest by going beyond East Asia, Malaysia, and the Philippines to Fiji and expanding its business into Oceania.

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