‘빵빵이와 옥지의 만물상’ 팝업스토어, 성황리 종료..뜨거운 인기 실감

2024-09-02

브레이크뉴스 박동제 기자= 인기 애니메이션 ‘빵빵이의 일상’을 제작하는 ‘B2ANG STUDIO(더그림엔터테인먼트 사내밴처)’는 2일 “지난달 19일부터 9월 1일까지 2주간 강남구 도산대로 엠포리아 빌딩에서 진행된 ‘빵빵이와 옥지의 만물상’ 팝업스토어가 성황리에 종료됐다”고 밝혔다.

100% 사전 예약으로 진행된 ‘빵빵이와 옥지의 만물상’ 팝업스토어는 예약 오픈 2분 만에 매진, ‘빵빵이’와 ‘옥지’의 인기를 실감케 했다.

이번 팝업스토어는 ‘예상치 못한 사건으로 길바닥 장사를 시작하게 되는 빵빵이 커플’이라는 새로운 메인 스토리의 티저성 행사로 기획됐다.

앞서 지난해 12월 진행한 ‘빵빵이와 끼꼬의 크리스마스’로 온라인 콘텐츠의 스토리와 오프라인 이벤트를 연결하는 새로운 콘셉트의 팝업스토어를 선보이며 큰 호응을 얻었던 ‘빵빵이의 일상’은 이번 행사에선 팝업스토어 자체를 하나의 콘텐츠로 구성, 방문한 팬들이 빵빵이 세계관에 더욱 몰입할 수 있는 신선한 재미를 안겼다.

이번 팝업스토어는 ‘빵빵이의 일상’ 캐릭터 포토존과 90여종의 새로운 상품을 선보인 굿즈존, ‘빵빵이와 옥지 만물상’ 콘셉트의 포토이즘·포토카드 존으로 구성됐다.

또한 SPC삼립에서 새롭게 선보이는 콘텐츠 플랫폼 ‘카통’의 첫 프로젝트가 이번 팝업스토어를 통해 진행돼 방문객들의 눈길을 사로잡았다.

한편, 일본에서의 팝업스토어와 이번 ‘빵빵이와 옥지의 만물상’, 유명 브랜드와의 콜라보 등 다양한 오프라인 프로젝트로 팬들과 소통한 ‘빵빵이의 일상’은 9월 말 새로운 스토리의 에피소드로 팬들을 찾아갈 예정이다.

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.<*The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

‘Bbangbangi and Okji’s Manmulsang’ pop-up store, successfully concluded… Hot popularity felt

Reservations sold out in 2 minutes, ‘Bbangbangi’s Daily Life’ new story preview

Break News Reporter Park Dong-je = ‘B2ANG STUDIO (The Grim Entertainment in-house venture)’, which produces the popular animation ‘Bbangbangi’s Daily Life’, announced on the 2nd, “The ‘Bbangbangi and Okji’s Manmulsang’ pop-up store, which was held for 2 weeks from the 19th of last month to September 1st at the Emporia Building on Dosandaero in Gangnam-gu, has successfully concluded.”

The ‘Bbangbangi and Okji’s Manmulsang’ pop-up store, which was held 100% through advance reservations, sold out in 2 minutes after reservations opened, showing the popularity of ‘Bbangbangi’ and ‘Okji’.

This pop-up store was planned as a teaser event for the new main story, ‘The Bbangbangi couple who start a street vendor business due to an unexpected incident.’

‘Bbangbangi’s Daily Life’, which previously received a great response in December of last year by introducing a new concept pop-up store that connected the story of online content and offline events with ‘Bbangbangi and Kikko’s Christmas’, presented a fresh fun event where the pop-up store itself was organized as a single content, allowing visiting fans to become more immersed in the world of Bbangbangi.

This pop-up store consists of a ‘Bbangbangi’s Daily Life’ character photo zone, a goods zone that introduces around 90 new products, and a ‘Bbangbangi and Okji Manmulsang’ concept photoism and photocard zone.

In addition, the first project of SPC Samlip’s new content platform ‘Katong’ was carried out through this pop-up store, catching the attention of visitors.

Meanwhile, ‘Bbangbangi’s Daily Life’, which communicated with fans through various offline projects such as the pop-up store in Japan, ‘Bbangbangi and Okji Manmulsang’, and collaborations with famous brands, is scheduled to visit fans with a new story episode at the end of September.

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