배스킨라빈스, 초등생 제안 ‘10월의 맛’ 출시

2024-09-30

SPC 배스킨라빈스가 10월 이달의 맛으로 ‘숭아야, 그릭다....’를 출시한다. ‘숭아야, 그릭다....’는 한 초등학생이 ‘나만의 아이스크림 조합’을 위해 복숭아 맛과 그릭 요거트 맛을 섞는 실험과 창조 끝에 탄생한 결과물이다.

SPC 배스킨라빈스는 최근 실험과 창조의 공간인 ‘워크숍 바이 배스킨라빈스(이하 워크숍)’에서 10월 이달의 맛을 선보이는 ‘그래이맛 어워드’ 언텁쇼 행사를 성황리에 마쳤다.

지난 9월 27일 진행한 ‘그래이맛 어워드’ 언텁쇼는 10월 이달의 맛을 최초 공개하는 자리였다. 이 행사는 올해 10주년이 되는 대국민 상품 개발 공모전 ‘그래이맛 콘테스트’의 첫 오프라인 시상식 콘셉트로 진행됐다. 행사 현장에서는 2024 그래이맛 콘테스트에서 1·2·3등에 선정된 수상자를 초청해 트로피를 시상하고, 현장 방문객에게 그래이맛 콘테스트 1·2등 수상작 아이스크림을 시식하는 시간도 가졌다.

10월 1일 출시되는 10월 이달의 맛 ‘숭아야, 그릭다....’는 재치 있는 제품명과 함께 달콤한 복숭아 아이스크림과 부드러운 그릭 요거트 아이스크림의 만남이 특징이다. 2등 수상작 ‘너 T(tea)야 ??”는 인기 밈을 활용한 제품명으로 얼그레이 홍차맛 아이스크림과 달콤한 헤이즐넛 초콜릿의 조합을 즐길 수 있다.

1등 수상자가 초등학생으로 밝혀지면서 시상식 현장은 더욱 뜨거워졌다. 올해로 초등학교 6학년인 1등 수상자는 “아직 학생인 제가 상상한 아이스크림이 전국 배스킨라빈스 매장에서 판매된다는 소식을 처음 들었을 땐 믿을 수 없을 만큼 신기했다”며, “제가 기획한 10월 이달의 맛 아이스크림을 많은 분이 즐겼으면 좋겠다”고 소감을 밝혔다.

SPC 배스킨라빈스 관계자는 “그래이맛 어워드 행사를 시작으로 10월 한 달 동안 고객 모두가 주인공이 되어 즐기는 페스티벌 ‘모두의 어워드’ 콘셉트의 캠페인을 전개할 예정”이라며 “소비자에 의한, 소비자가 뽑은 이번 10월 이달의 맛과 신제품에 많은 기대 바란다”고 밝혔다.

배스킨라빈스의 ‘그래이맛 콘테스트’는 나만의 아이스크림 조합을 만들어 응모하면 실제 제품으로 출시하는 소비자 참여형 이벤트로, 2014년부터 시작해 현재까지 총 6회에 걸쳐 진행됐다. 지난 4월 개최한 ‘2024 그래이맛 콘테스트’에는 1차와 2차에 걸친 대국민 투표(60%)와 내부 전문가 심사(40%)를 통해 ‘숭아야, 그릭다....’가 우승작으로 뽑혔다.

Baskin-Robbins Launches Flavor of October, Inspired by Elementary School Students

-Sixth-grader's idea peach-yogurt flavor combination 'Sungya, Greek' wins 'Taste of October' award.... 1st place-

SPC Baskin-Robbins launches “Soonga, Greek....” as the October Flavor of the Month. The flavor is the result of an elementary school student's experimentation and creation of a peach and Greek yogurt flavor combination for a “build your own ice cream combination.

SPC Baskin-Robbins recently held an unveiling of the October flavor of the month at the Workshop by Baskin-Robbins, a space for experimentation and creation.

On September 27th, we hosted the first-ever unveiling of the October Flavor of the Month. The event was held as the first offline award ceremony for the 'Gyro Flavor Contest', a public product development contest that celebrated its 10th anniversary this year. At the event, the winners of the 1-2-3 prizes of the 2024 GYI Taste Contest were invited to receive trophies, and visitors to the event were invited to taste the ice creams of the 1-2 prizewinners of the GYI Taste Contest.

The October Flavor of the Month, “Sungya, It's Greek....,” which launched on October 1, features a playful product name and a combination of sweet peach ice cream and smooth Greek yogurt ice cream. The second-place winner, “Are you T(tea)?” is a play on a popular meme and combines Earl Grey black tea-flavored ice cream with bittersweet hazelnut chocolate.

The awards ceremony was made even more exciting when the first-place winner was revealed to be an elementary school student. “I couldn't believe it when I first heard that the ice cream I imagined would be sold in Baskin-Robbins stores nationwide while I was still in school,” said the first-place winner, who is in the sixth grade. ”I hope everyone enjoys my October flavor of the month ice cream.”

“Starting with the Glee Flavor Awards, we will be running a festive 'Everyone's Awards' concept throughout the month of October, where everyone is in the driver's seat,” said SPC Baskin-Robbins. ”We are excited about the new flavors and new products that were chosen by consumers for consumers.”

Baskin-Robbins' GRAZY Flavor Contest is an interactive event that invites consumers to create and submit their own ice cream flavor combinations to be turned into real products, and has been held six times since 2014. The 2024 Gyro Flavor Contest was held in April, and the winner of the first round of the contest was “Sungaya, Greek....,” which was selected through a combination of public voting (60%) and internal expert judging (40%).

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