에스파 1위, 9월 걸그룹 브랜드평판 정상 차지..2위 아이브·3위 르세라핌

2024-09-15

브레이크뉴스 박동제 기자= 걸그룹 브랜드평판 2024년 9월 빅데이터 분석결과 1위 에스파, 2위 아이브, 3위 르세라핌 순으로 나타났다. ​

한국기업평판연구소는 15일 “걸그룹 브랜드평판 빅데이터 분석을 위해 2024년 8월 15일부터 2024년 9월 15일까지 측정한 브랜드 빅데이터 50,882,200개를 분석해 걸그룹 브랜드에 대한 참여지수, 미디어지수, 소통지수, 커뮤니티지수로 브랜드평판지수를 측정했다. 지난달 걸그룹 브랜드 빅데이터 50,762,506개와 비교하면 0.24% 증가했다”고 밝혔다.​

브랜드 평판지수는 소비자들의 온라인 습관이 브랜드 소비에 큰 영향을 끼친다는 것을 찾아내서 브랜드 빅데이터 분석을 통해서 만들어진 지표다. 걸그룹 브랜드 평판지수는 걸그룹에 대한 긍부정 평가, 미디어 관심도, 소비자들의 관심과 소통량을 측정할 수 있다. 브랜드평판 모니터의 채널 분석도 포함됐다. ​

2024년 9월 걸그룹 브랜드평판 30위 순위는 에스파, 아이브, 르세라핌, (여자)아이들, 레드벨벳, 오마이걸, 트와이스, 블랙핑크, 소녀시대, 에이핑크, 엔믹스, 프로미스나인, 피프티피프티, 트리플에스, 아일릿, 시그니처, 베이비몬스터, EXID, 걸스데이, 키스오브라이프, 이달의 소녀, 마마무, 스테이씨, ITZY, 케플러, 유니스, 캣츠아이, 우주소녀, 다이아, 라붐 순이었다. ​

걸그룹 브랜드평판 1위를 기록한 ​에스파 ( 카리나, 윈터, 지젤, 닝닝 ) 브랜드는 참여지수 124,100 미디어지수 455,136 소통지수 2,394,573 커뮤니티지수 2,088,851이 되면서 브랜드평판지수 5,062,660으로 분석됐다. 지난 8월 브랜드평판지수 5,248,038과 비교해보면 3.53% 하락했다.​​

2위 ​아이브 ( 안유진, 가을, 레이, 장원영, 리즈, 이서 ) 브랜드는 참여지수 210,868 미디어지수 681,448 소통지수 1,033,185 커뮤니티지수 1,683,298이 되면서 브랜드평판지수 3,608,799로 분석됐다. 지난 8월 브랜드평판지수 3,139,779와 비교해보면 14.94% 상승했다.​​

3위 르세라핌 ( 김채원, 사쿠라, 허윤진, 카즈하, 홍은채 )​ 브랜드는 참여지수 155,108 미디어지수 471,909 소통지수 1,370,107 커뮤니티지수 1,570,307이 되면서 브랜드평판지수 3,567,430으로 분석됐다. 지난 8월 브랜드평판지수 2,674,837과 비교해보면 33.37% 상승했다.​​

4위 (여자)아이들 ( 미연, 민니, 소연, 우기, 슈화 ) 브랜드는 참여지수 71,128 미디어지수 202,824 소통지수 1,287,740 커뮤니티지수 1,217,385가 되면서 브랜드평판지수 2,779,077로 분석됐다. 지난 8월 브랜드평판지수 1,781,029와 비교해보면 56.04% 상승했다.​

5위 레드벨벳 ( 아이린, 슬기, 웬디, 조이, 예리 ) 브랜드는 참여지수 45,356 미디어지수 740,386 소통지수 963,587 커뮤니티지수 1,002,913이 되면서 브랜드평판지수 2,752,242로 분석됐다. 지난 8월 브랜드평판지수 3,042,262와 비교해보면 9.53% 하락했다.

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.<*The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

Espa 1st, September Girl Group Brand Reputation Top..2nd Ive, 3rd Le Seraphim

Last month's brand big data comparison 0.24% increase

Break News Reporter Park Dong-je = According to the analysis of girl group brand reputation big data for September 2024, Espa was in 1st place, Ive was in 2nd place, and Le Seraphim was in 3rd place.

On the 15th, the Korea Enterprise Reputation Research Institute said, "For the analysis of girl group brand reputation big data, 50,882,200 brand big data were measured from August 15, 2024 to September 15, 2024, and the brand reputation index was measured by participation index, media index, communication index, and community index for girl group brands. Compared to 50,762,506 girl group brand big data from last month, it increased by 0.24%,” it said. The brand reputation index is an index created through brand big data analysis that finds that consumers’ online habits have a great influence on brand consumption. The girl group brand reputation index can measure positive and negative evaluations of girl groups, media interest, and consumer interest and communication volume. The brand reputation monitor’s channel analysis was also included.​

The top 30 girl group brand reputation rankings for September 2024 were: Espa, Ive, Seraphim, (G)I-dle, Red Velvet, Oh My Girl, Twice, Blackpink, Girls' Generation, Apink, Nmix, fromis_9, Fifty Fifty, Triple S, Eyelit, Signature, Baby Monster, EXID, Girl's Day, Kiss of Life, LOONA, Mamamoo, StayC, ITZY, Kepler, Eunice, Cat's Eye, WJSN, DIA, and Laboum.​

The brand Aespa (Karina, Winter, Giselle, Ningning), which ranked first in girl group brand reputation, was analyzed to have a brand reputation index of 5,062,660 with a participation index of 124,100, a media index of 455,136, a communication index of 2,394,573, and a community index of 2,088,851. Compared to the brand reputation index of 5,248,038 in August, it decreased by 3.53%.​​

The brand Ive (An Yu-jin, Gaeul, Lay, Jang Won-young, Liz, Lee Seo) ranked second with a participation index of 210,868, a media index of 681,448, a communication index of 1,033,185, and a community index of 1,683,298, and was analyzed to have a brand reputation index of 3,608,799. Compared to the brand reputation index of 3,139,779 in August, it rose by 14.94%.​​

The 3rd place Le Seraphim (Kim Chae-won, Sakura, Heo Yun-jin, Kazuha, Hong Eun-chae) brand was analyzed to have a brand reputation index of 3,567,430 with a participation index of 155,108, a media index of 471,909, a communication index of 1,370,107, and a community index of 1,570,307. Compared to the brand reputation index of 2,674,837 in August, it rose by 33.37%.​​

4th place (G)I-dle (Miyeon, Minnie, Soyeon, Yuqi, Shuhua) brand was analyzed to have a brand reputation index of 2,779,077 with a participation index of 71,128, a media index of 202,824, a communication index of 1,287,740, and a community index of 1,217,385. Compared to the brand reputation index of 1,781,029 in August, it rose by 56.04%.​

Red Velvet (Irene, Seulgi, Wendy, Joy, Yeri) ranked 5th with a brand reputation index of 2,752,242, with a participation index of 45,356, a media index of 740,386, a communication index of 963,587, and a community index of 1,002,913. Compared to the brand reputation index of 3,042,262 in August, it fell by 9.53%.

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