aT 카미스(KAMIS) 웹 접근성 품질인증 획득 및 삼성웰스토리와 농업 동반성장 협약 체결

2024-10-08

(브레이크뉴스인천 박상도 기자) 한국농수산식품유통공사(이하 aT)가 지난 9월 30일 농수산물 유통정보 ‘카미스(KAMIS)’ 누리집이 ‘웹 접근성 품질인증 마크’를 획득했다고 밝혔다.

aT에 따르면, ‘웹 접근성 품질인증’은 과학기술정보통신부가 지정한 한국웹접근성인증평가원에서 인증하며, aT가 운영하는 누리집 중에서는 기관 대표 누리집에 이어 두 번째로 인증을 획득했다.

웹 접근성 품질인증은 장애인, 고령자 등 정보 취약계층이 웹사이트 이용에 불편함이 없도록 웹 접근성 표준지침을 준수한 우수 사이트에 대해 인증마크를 부여하는 제도다.

카미스(KAMIS)는 국민 누구나 쉽고 간편하게 이용할 수 있도록 웹과 모바일 환경을 모두 반영한 반응형 누리집 개편, 주간 알뜰 장보기 개선, 오픈 API 신규 제공 및 속도 개선 등의 노력을 지속해왔으며 아울러, 식재료 정보도 신규 오픈을 준비하고 있다.

특히 올해는 정보 취약계층 등 모든 이용자가 차별 없이 누리집을 이용할 수 있도록 가독성 향상을 위한 폰트, 텍스트 명도 대비, 키보드 사용 보장 등 편리성을 높인 결과 인증 획득의 영예를 안았다.

aT 문인철 수급이사는 “디지털 사회에서 공공 데이터 이용자 모두가 쉽게 이용할 수 있도록 카미스(KAMIS)를 운영할 것”이라며, “특히 정보 취약계층도 소외되지 않도록 더욱 노력하겠다”고 말했다.

한편, aT는 지난 1983년부터 농수산물 가격정보를 전국단위로 매일 조사하는 유일한 기관이며, 카미스(KAMIS) 농수산물유통정보 누리집을 통해 일일 도소매 가격, 가격 동향 등의 정보를 손쉽게 확인할 수 있다.

또한, 한국농수산식품유통공사(이하 aT)가 지난 7일 삼성웰스토리(사장 정해린)와 국내 농수축산물 소비 촉진과 수출 확대를 위한 업무협약을 체결했다고 밝혔다.

aT에 따르면, 삼성웰스토리는 연 매출 2조 8637억 원 규모의 국내 대표 식음 서비스 기업으로 고객과 파트너사의 식음 비즈니스에 필요한 솔루션을 제시하고 있으며, 지난해에는 ‘글로벌 식음 솔루션 리더’라는 비전을 선포하며 해외에서의 단체급식과 식자재 유통 사업 경쟁력을 강화하고 있다.

aT는 이번 협약으로 삼성웰스토리와 협력해 지역의 우수 농수축산물 발굴과 소비 촉진을 위한 구매 상담회 개최, 삼성웰스토리에서 주관하는 푸드 페스타에 우수 농산물 홍보관 설치 등을 추진할 계획이다.

또 삼성웰스토리의 해외 인프라·네트워크를 활용해 국산 농산물의 수출길을 다변화하고, 유통 개선을 위한 온라인 거래 활성화를 위해 aT 온라인 도매시장 참여 방안도 모색할 예정이다.

홍문표 aT 사장은 “대한민국 대표 식음 서비스 기업인 삼성웰스토리와 함께 농업 동반성장에 뜻을 모을 수 있어 매우 뜻깊다”며, “양사가 힘을 합쳐 농어촌의 어려움을 해결하고 국민에게는 질 좋은 농산물을 제공해 대한민국을 강한 선진국으로 만들도록 노력하겠다”고 말했다.

*아래는 위 기사를 '구글번역'으로 번역한 영문기사의 [전문]입니다.‘구글번역’은 이해도 높이기를 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.<*Below is the [full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working to improve comprehension. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

aT KAMIS Web Accessibility Quality Certification Acquired and Samsung Welstory Signs Agreement for Agricultural Co-Growth

-Break News Incheon Park Sang-do reporter

On September 30, the Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corporation (hereinafter aT) announced that the 'KAMIS' website, an agricultural and fishery product distribution information website, had obtained the 'Web Accessibility Quality Certification Mark'.

According to aT, the 'Web Accessibility Quality Certification' is certified by the Korea Web Accessibility Certification Evaluation Institute designated by the Ministry of Science and ICT, and it is the second website operated by aT to receive the certification, following the agency's representative website.

Web Accessibility Quality Certification is a system that grants a certification mark to excellent websites that comply with web accessibility standards so that information-vulnerable groups such as the disabled and the elderly can use the website without inconvenience.

KAMIS has been continuously working on reorganizing the responsive website that reflects both the web and mobile environments, improving the weekly frugal shopping, providing new open APIs, and improving speed so that anyone can use the website easily and conveniently. In addition, it is preparing to open new information on food ingredients.

In particular, this year, it has been honored with certification as a result of enhancing convenience by improving readability, contrasting text brightness, and ensuring keyboard use so that all users, including the information-vulnerable class, can use the website without discrimination.

aT Director of Supply Moon In-cheol said, “We will operate KAMIS so that all public data users can easily use it in the digital society,” and “We will make even more efforts to ensure that the information-vulnerable class is not left out.”

Meanwhile, aT has been the only organization that has been surveying agricultural and marine product price information nationwide since 1983, and users can easily check information such as daily wholesale and retail prices and price trends through the KAMIS agricultural and marine product distribution information website.

In addition, the Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corporation (aT) announced on the 7th that it signed a business agreement with Samsung Welstory (CEO Jeong Hae-rin) to promote domestic agricultural, fisheries and livestock product consumption and expand exports.

According to aT, Samsung Welstory is a leading domestic food and beverage service company with annual sales of KRW 2.8637 trillion, providing solutions necessary for the food and beverage business of customers and partners, and last year, it declared its vision of being a ‘global food and beverage solution leader’ and strengthened its competitiveness in overseas group catering and food material distribution businesses.

With this agreement, aT plans to cooperate with Samsung Welstory to promote the discovery and consumption of excellent local agricultural, fisheries and livestock products, hold purchasing consultations, and install an excellent agricultural product promotion center at the Food Festa hosted by Samsung Welstory.

In addition, it plans to utilize Samsung Welstory’s overseas infrastructure and network to diversify export routes for domestic agricultural products and explore ways to participate in the aT online wholesale market to activate online transactions for improved distribution.

Hong Moon-pyo, CEO of aT, said, “It is very meaningful to be able to join forces with Samsung Welstory, a leading food and beverage service company in Korea, to achieve mutual growth in agriculture,” adding, “Both companies will work together to solve difficulties in rural areas and provide quality agricultural products to the public, thereby making Korea a strong, advanced country.”

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